مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

شرایط معافیت سربازی کفالت پدر چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
شرایط معافیت سربازی کفالت پدر چگونه است ؟
معافیت سربازی کفالت پدر جزو آسان ترین راه های معافیت می باشد که مشمولین زیادی خواستارند تا در مورد معافیت سربازی کفالت پدر اطلاعات بیشتری را بدانند .معافیت خدمت سربازی کفالت پدر هم چنین زیرمجموعه ای از معافیت کفالت می باشد که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در مورد آن قوانینی زیادی را تصویب کرده است . البته در سالهای گذشته قوانین زیادی مرتبط با معافیت سربازی کفالت پدر تغییر کرد . اما هم چنان معافیت سربازی کفالت پدر برای افراد راه آسانی برای رسیدن به معافیت است . برای رسیدن به معافیت کفالت باید به مشاوره نظام وظیفه متوسل شوید و همچنین به مشاوره خدمت سربازی بپردازید.
اما باید مشمولین به این نکته مهم و ظریف دقت داشته باشند که برای گرفتن معافیت سربازی کفالت پدر  سن پدر و وضعیت جسمانی پدر عاملی اصلی معافیت می باشد . در واقع به طور واضح تر می توان اینگونه بیان کرد که معافیت سربازی کفالت پدر به دو شکل زیر انجام می گیرد :
پدری که به سن ۷۰ سالگی رسیده و فرزندش کفالت او را به عهده خواهد گرفت .
پدری که زیر سن ۷۰ سالگی است اما به تشخیص شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه ناتوان و از کار افتاده قلمداد شده و فرزندش باید از او مراقبت و نگهداری کند .
بیشتر بخوانید: سن کفالت برای گرفتن معافیت سربازی
شرایط معافیت سربازی کفالت پدر بیمار
شرایط معافیت سربازی کفالت پدر بیمار با توجه به نوع بیماری آن متغیر خواهد بود . در واقع یکی از شرایط معافیت سربازی کفالت پدر بیمار این است که نوع بیماری پدر جزو لیست بیماری های تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی باشد . هم چنین از دیگر شرایط معافیت سربازی کفالت پدر بیمار این است که پدر روز جلسه نهایی در کمیسیون پزشکی حضور پیدا کند . این بدان معنی است که شورای پزشکی با توجه به شرایط معافیت سربازی کفالت پدر بیمار ، بیماری پدر را بررسی کرده و رای نهایی را صادر می کنند .
از دیگر شرایط و ضوابط معافیت سربازی کفالیت پدر بیمار مانند کفالت سن پدر تک فرزند بودن مشمول می باشد . زیرا مشمول با داشتن برادر بالای ۱۸ سال دیگر نمی تواند معافیت سربازی کفالت پدر خود را بگیرد مگر در شرایط خاص .
بیشتر بخوانید: مشاوره معافیت کفالت سربازی نظام وظیفه
مراحل معافیت سربازی کفالت پدر
مراحل معافیت سربازی کفالت پدر بسیار ساده است . اما مشمولین و علاقه مندان به گرفتن معافیت های سربازی کفالت پدر باید این مراحل را طی کنند . پس دانستن مراحل معافیت سربازی کفالت پدر ضروری است .
مراحل معافیت سربازی کفالت پدر و رسیدگی به پرونده ی معافیت خدمت سربازی کفالت پدر از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی :
مشمول باید دفترچه راهنمای معافیت کفالت پدر را با دقت مطالعه کند تا اطلاعات لازم درباره آماده کردن مدارک را بدست آورد .
مدارک تهیه شده را باید به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیکی تحویل دهد .
پس از تحویل مدارک درخواست معافیت خدمت سربازی کفالت پدرتوسط مرکز پلیس + ۱۰ در سیستم نظام وظیفه ثبت خواهد شد .
اطلاعات ثبت شده توسط سازمان مربوطه بررسی و تایید می شود .
نظام وظیفه دعوتنامه ای برای مشمول خواهد فرستاد . در این دعوتنامه از مشمول دعوت می شود تا در جلسه رسیدگی به پرونده ی معافیت خدمت سربازی کفالت پدر شرکت کند .
در این جلسه رای نهایی برای معافیت کفالت پدر صادر خواهد شد .
پس از رای نهایی مشمول می تواند کارت معافیت دائم خود را دریافت کرده و معاف شود .
اما مشمولین باید بدانند و آگاه باشند که انواع معافیت های صادر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی فقط برای زمان صلح بوده است . در زمان جنگ این معافیت ها بی اعتبار خواهد بود .
بیشتر بخوانید: مشمولین معافیت کفالت سربازی
قوانین معافیت سربازی کفالت پدر
قوانین معافیت سربازی کفالت پدر طوری است که هم شرط سنی می تواند برای این نوع معافیت ملاک باشد . هم بیماری و ناتوانی پدر شرط دیگر برای گرفتن معافیت کفالت پدر است . برخی این سوال را می پرسند که آیا تنها تک فرزند بودن دلیل قاطعی برای گرفتن معافیت خدمت سربازی کفالت پدر می باشد . در جواب باید بگوییم تک فرزند بودن به تنهایی نمی تواند دلیل معافیت باشد . در قوانین و ضوابط معافیت کفالت پدر این طور آمده که یا باید پدر ۷۰ ساله باشد یا بیماری آن در کمیسیون پزشکی تایید شده باشد .
همچنین سن پدر باید ۷۰ سال تمام باشد . مشمولین برای محاسبه سن پدر باید تاریخ تولد آنان را با عدد ۷۰ جمع کنند . اگر سال بدست آمده ۱۳۹۸ بود . بنابراین پدر به سنی رسیده که فرزندش بتواند از معافیت کفالت پدر استفاده کند .از دیگر ضوابط  و شروط معافیت کفالت پدر اینگونه می توان نتیجه گرفت که پدر به هیچ عنوان نمی تواند فرزند خوانده ی خود را معاف کند . هم چنین اگر مشمول دارای برادر یا برادرانی باشد که در حبس بوده یا در خارج زندگی می کنند . به هیچ عنوان قادر نخواهد بود از معافیت کفالت پدر استفاده نماید . برخی مشمولین سن پدر را در شناسنامه تغییر می دهند تا بتوانند از شرط سنی پدر برای معافیت خدمت کفالت پدر بهره ببرند .
قوانین معافیت خدمت سربازی کفالت پدر
اما قوانین معافیت خدمت سربازی کفالت پدر چیز دیگری را بیان می کند . هر تغییری در شناسنامه در مورد سن پدر برای سازمان نظام وظیفه عمومی قابل قبول نخواهد بود . از دیگر قوانین معافیت کفالت پدر این است که اگر فرزند پسری از معافیت کفالت استفاده کرده باشد و بر اثر فوت یا بیماری قادر به نگهداری از پدر خود نباشد . برادرش می تواند جایگزین او شود . برادر دوم نیز حق گرفتن معافیت های سربازی کفالت پدر را خواهد داشت .
بیشتر بخوانید: جزئیات معافیت کفالت سربازی نظام وظیفه
نحوه گرفتن معافیت سربازی کفالت پدر
نحوه گرفتن معافیت سربازی کفالت پدر با تهیه مدارک همراه خواهد بود . مدارک مورد نیازی که مشمولین برای گرفتن معافیت های سربازی کفالت پدر به آن نیاز دارند در زیر به طور کاملی توضیح داده شده است . اگر مشمولین و خوانندگان عزیز سوالی دارند می توانند با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرند . این مرکز مشاوره نظام وظیفه انواع مشاوره معافیت خدمت سربازی را به مشمولین ارائه می دهد .
مدارک لازم برای گرفتن معافیت کفالت پدر :
عکس پرسنلی مشمول یک عدد رنگی ۳*۴ .
عکس پرسنلی پدر مشمول دو عدد .
شناسنامه مشمول و کپی آن ها .
کارت ملی و کپی .
کپی تمام صفحات شناسنامه پدر مشمول .
کپی صفحات شناسنامه مادر مشمول .
کپی شناسنامه خواهران مشمول .
کپی شناسنامه برادران مشمول .
اصل مدرک تحصیلی مشمول با کپی از آن .
فرم وضعیت مشمول .
فرم معاینه اولیه مشمول .
فرم واکسیناسیون مشمول .
کپی کارت ملی پدر .
کپی کارت ملی مادر .
فرم شماره ۴ تکمیل وضعیت مشمول .
گواهی اشتغال به خدمت مشمول .
بیشتر بخوانید: چه کسانی می توانند معافیت کفالت بگیرند
معافیت کفالت
حال شما جزو کدام دسته قرار می گیرید ؟ پدری که سنش بالای ۷۰ سال است ؟ یا کسی که پدرش بر اثر بیماری ازکار افتاده شده است ؟ مشمولین باید برای معافیت های سربازی کفالت پدر به این دو نکته ی مهم و اصلی دقت داشته باشند . کار به این سادگی هم که می بینید نیست . تنها شروط برای گرفتن معافیت سربازی کفالت پدر این ها که در بالا گفتیم نیست . درست است که مسائل گفته شده از شروط اصلی است اما شرط اصلی و کافی برای گرفتن معافیت های سربازی کفالت پدر نخواهد بود . پس از قرار گرفتن در یکی از این گروه مشمولین باید از سه شرط زیر نیز بهره مند باشند .
شرط اول اینکه مشمول وارد غیبت سربازی نشده باشد . پس از وارد شدن به ۱۹ سالگی برای معافیت اقدام کرده تا غیبت نخورد .
شرط دوم اینکه مشمول پس از ورود به سن ۱۹ سالگی برای معافیت خدمت سربازی کفالت پدر اقدام کند . زودتر از این سن مورد قبول سازمان نظام وظیفه عمومی نخواهد بود .
شرط سوم تنها فرد ذکور بالای سن ۱۸ سال برای کسی باشد که می خواهد کفالت آن را بگیرد .
بیشتر بخوانید: مزایا و معایب معافیت کفالت
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  برای مشاوره در زمینه  شرایط معافیت سربازی کفالت پدر چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۴:۱۸ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)