مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

قانون های معافیت های خدمت سربازی ۹۸ را بدانیم

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
قانون های معافیت های خدمت سربازی را بدانیم
قانون های معافیت های سربازی بسیار گسترده است که برای دانستن آن ها باید اطلاعات جامعی را بدست آورد . اما قبل از هر چیز جوانان باید در نظر داشته باشند که برای گرفتن معافیت قوانین خاصی وجود دارد که مشمولین باید برای کسب اطلاعات از مشاوره معافیت کمک بگیرند . بر اساس این قوانین موجود است که مشمولین می توانند برای گرفتن معافیت سربازی اقدام کنند .  اول از همه با سوالات زیادی در رابطه با انواع معافیت ها روبرو خواهید شد .
سوالات مربوطه
اول باید بدانید که مشمول به چه کسی گفته می شود ؟ چه کسانی می توانند از معافیت استفاده کنند ؟ انواع معافیت ها کدامند ؟ معافیت تحصیلی برای چه مقطعی به مشمولین داده می شود ؟ برای گرفتن معافیت پزشکی سربازی مشمولین باید چه مراحلی را طی کنند ؟ مدت زمان معافیت پزشکی سربازی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی کدام اند ؟ قوانین مرتبط با معافیت کفالت چیست ؟ معافیت پزشکی خدمت سربازی برای مشمولین در چه سنی مقدور می باشد ؟ تمام این سوالات بخشی از قانون های معافیت های سربازی می باشد . برای دانستن این  قانون های معافیت های سربازی و اطلاعات مرتبط با مدارک معافیت خدمت مشمولین می توانند با مرکز مشاوره نظام وظیفه در تماس باشند .
همانطور که می دانید جوانان بعد از رسیدن به سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت سربازی شده و باید به خدمت مقدس سربازی بروند . برخی پس از رسیدن به سن مشمولیت باید مراحل اعزام به خدمت را طی کرده و برای رفتن به خدمت سربازی آماده شوند .برخی دیگر نیز با داشتن شرایط معافیت به دنبال کسب اطلاعات درمورد قانون های معافیت های سربازی و گرفتن معافیت از خدمت هستند .  اما رفتن به خدمت سربازی برای همه ی جوانان کار آسانی نخواهد بود . درصد زیادی از جوانان امروزه علاقه ای به رفتن به خدمت سربازی ندارند .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت موارد خاص – مشاوره نظام وظیفه
قانون های معافیت خدمت سربازی
قانون های معافیت خدمت سربازی همانطور که در بالا نیز راجع به آن ها صحبت کردیم بسیار مفصل و گسترده است . برای هر کدام از انواع معافیت های ذکر شده در بالا قوانینی وجود دارد که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بر اساس آن ها مشمولین را از رفتن به خدمت سربازی معاف می کنند . در این مقاله ما قصد داریم راجع به قانون های معافیت خدمت سربازی در ارتباط با معافیت پزشکی صحبت کنیم . معافیت پزشکی یکی از بخش های مهم انواع معافیت ها می باشد . از آن جهت که  مشمولین زیادی با آن درگیر هستند  .
اولین قانون های معافیت خدمت سربازی که مرتبط با معافیت پزشکی است بر اساس ماده ۳۹ از قوانین این نوع معافیت مشمولین برای گرفتن معافیت پزشکی به ۴ گروه زیر تقسیم می شوند :
آن دسته از افرادی که از نظر جسمی و روحی در سشلامت کامل به سر می برند . این افراد باید ۲۱ مماه خدمت ضرورت خود را به طور کامل بگذرانند .
افرادی که از سلامت کامل برخوردار نبوده و توانایی انجام خدمات رزمی را ندارند .
مشمولینی که به دلیل عدم رشد و بیماری به طور موقت نمی توانند خدمت خود را انجام دهند .
افرادی که دارای بیماری جسمی و روحی بوده و یا اینکه از معلولیت برخوردارند و نمی توانند به هیچ عنوان به خدمت سربازی بروند .
بیشتر بخوانید: آخرین تغییرات خدمت سربازی ۹۸
قانون های معافیت سربازی فرزندان ایثارگران
قانون های معافیت سربازی فرزندان ایثارگران مانند سایر معافیت ها برای فرزندان شهدا ، جانبازان ، ایثارگران مورد قبول واقع می شود . این قانون های معافیت سربازی فرزندان ایثارگران بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه برای افراد زیر می باشد .
فرزندان شهدا و جاویدالاثران می توانند از معافیت ایثارگران استفاده کنند .
فرزند جانبازان ۲۵ درصد به بالا نیز می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .
مشمولانی که همسرشان جانباز هستند نیز می توانند از معافیت ایثارگران استفاده کنند .
فرزندان آزادگان نیز بر اساس سال های اسارت پدر خود می توانند از معافیت ایثارگری استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت ایثارگری – مشاوره نظام وظیفه
آیین نامه ها و قانون های معافیت های سربازی
آیین نامه ها و قانون های معافیت های سربازی که مرتبط با معافیت کفالت است در اینجا به طور کامل برای خوانندگان توضیح داده شده است . در واقع بر اساس آیین نامه های معافیت های سربازی برای گرفتن این نوع معافیت مشمولین باید دارای شرایط خاصی باشند . اگر هر کدام از مشمولین این شرایط را دارا باشند می توانند برای گرفتن معافیت کفالت اقدام کنند .
شرایط خاص موجود برای بهره مندی از معافیت کفالت :
نداشتن غیبت یکی از مهم ترین شرایط بهره مندی مشمولین از معافیت کفالت می باشد .
رسیدن به سن مشمولیت از دیگر شرایط مهم برای استفاده از معافیت کفالت می باشد .
آخرین شرط اصلی برای بهره مندی از معافیت کفالت این است که مشمولین باید تنها فرزند ذکور بالای هجده سال پدر ، مادر یا سایر بستگان خود باشد .
اگر مشمولین شرایط خاص بالا را داشته باشند می توانند برای معافیت کفالت اقدام کنند .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت سربازی – مشاوره نظام وظیفه
ساده ترین قانون های معافیت های سربازی
ساده ترین قانون های معافیت های سربازی برای معافیت تحصیلی مشمولین می باشد . این نوع معافیت برای افرادی که قصد دارند وارد دانشگاه شوند تصویب شده است .  البته این مشمولین باید بدانند که معافیت تحصیلی نوعی معافیت موقت محسوب می شود . این مشمولین می توانند برای رفتن به دانشگاه از این نوع معافیت بهره مند شوند . مشمولین باید در نظر داشته باشند که برای وارد نشدن به غیبت ، قبل از اینکه جواب دانشگاه و کنکور آن ها بیاید . باید برای خدمت رفتن اقدام کرده و مراحل اعزام را انجام دهند . در بعضی مواقع مشمولین حتی باید به خدمت نیز بروند . پس از اعلام جواب دانشگاه ها ، مشمولین می توانند از محل خدمت خود مرخص شده و برای ثبت نام به دانشگاه ها بروند .
بیشتر بخوانید: اخرین خبر های معافیت کفالت سربازی
فهرست بیماری های معافیت پزشکی
مشمولین بر اساس گروه بندی گفته شده در بالا در هر گروه قرار می گیرند و میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند . بر اساس قانون های معافیت خدمت سربازی برخی از بیماری هایی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت پزشکی خود را بگیرند در لیست زیر آمده است :
بیماری های جراحی مغز و اعصاب
بیماری های خون و آنکولوژی
بیماری ها چشم و بینایی
بیماری های گوش و حلق و بینی
بیماری های اعصاب و روان
بیماری های عمومی
بیماری های اسکلت و استخوان
بیماری های پوست و بافت های زیر پوستی
مشمولین می توانند برای استفاده از مشاوره معافیت با مرکز مشاوره معافیت پزشکی در تماس باشند . مشاورین متخصص ما می توانند راهنمایی های لازم در مورد قانون های معافیت های سربازی  را از مشاورین ما بخواهند .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت پزشکی – مشاوره نظام وظیفه
انواع معافیت های خدمت سربازی
معافیت های کفالت : بر اساس قانون های معافیت های سربازی معافیت کفالت به کسانی تعلق می گیرد که قصد دارند کفالت یکی از افراد خانواده و بستگان خود مانند پدر ، مادر ، همسر ، فرزند و …. را به عهده بگیرند . این افراد با داشتن شرایط خاصی می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .
معافیت های پزشکی : معافیت های پزشکی نیز بر اساس قانون های معافیت های سربازی از نوع معافیت های شایعی است که بسیاری از مشمولین می توانند از آن ها استفاده کرده تا بتوانند معافیت خود را بگیرند .
معافیت ایثارگری : معافیت ایثارگری نیز مانند معافیت پزشکی معافیت پردرخواستی است که فرزندان شهدا ، جانبازان ، ایثارگران و آزادگان می توانند از آن بهره مند شوند .
معافیت مددجویان : معافیت مددجویان برای افرادی است که خود یا خانواده یشان عضو سازمان هایی مثل کمیته امداد یا بهزیستی هستند . این افراد با داشتن شرایطی خاص می توانند از معافیت مددجویان استفاده کنند .
معافیت بخشودگی سنی : معافیت بخشودگی سنی برای افرادی است که سن آن ها بالا رفته و دارای غیبت طولانی مدت هستند . این افراد از طرف رهبر عفو شده و می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .
معافیت تحصیلی : این نوع معافیت تحصیلی به آن دسته از مشمولینی تعلق می گیرد که می خواهند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل شوند . این افراد می توانند به راحتی به تحصیل خود ادامه داده و از معافیت تحصیلی استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: نکات قابل توجه معافیت موارد خاص – مشاوره نظام وظیفه
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  برای مشاوره در زمینه  قانون های معافیت های خدمت سربازی ۹۸ را بدانیم
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۶:۳۳ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)