مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

منابع ارشد مشاوره خانواده

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
منابع ارشد مشاوره خانواده
منابع ارشد مشاوره خانواده کتاب ها و جزوات و رفرانس هایی را شامل میشود که از سوی وزارت علوم اعلام میگردد . دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده باشند ، حال باید خود را برای آزمون کارشناسی ارشد آماده کنند . رشته ی مشاوره در دوره ی کارشناسی ارشد از چند گرایش مختلف ، شامل رشته های مشاوره مدرسه ، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده و مشاوره توانبخشی تشکیل شده است . که تمام این گرایش ها جز رشته های پرطرفدار دانشگاهی میباشند اما در بین  گرایش های کارشناسی ارشد رشته ی مشاوره ، گرایش مشاوره خانواده از همه پرطرفدار تر میباشد . علت استقبال داوطلبان برای این رشته ها ، این است که متقاضیان پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد فرصتی را در اختیار دارند که با کمک نظام روانشناسی، مراکز مشاوره و روانشناسی تاسیس کنند . که این موضوع به عنوان یک فرصت شغلی میتواند امیدوار کننده باشد .
چیزی که در این مرحله برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رشته ی مشاوره خانواده اهمیت بسیار زیادی دارد ، آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد و مطالعه ی منابع درست و کامل میباشد . و سوالی که برای تمام داوطلبان پیش خواهد آمد ، این است که منابع ارشد مشاوره خانواده شامل چه کتاب ها و مباحثی میباشند ؟ اما داوطلبان عزیز نباید در این باره نگرانی داشته باشند . چرا که  همه ساله منابع ارشد مشاوره خانواده همزمان با منابع لازم برای سایر رشته ها و گرایش ها ، از سوی سازمان های مربوطه از جمله وزارت علوم ون تحقیقات کشور تعیین میگردد . و درنهایت منابع ارشد مشاوره خانواده طی اطلاعیه هایی منتشر میشود و داوطلبان میتوانند این منابع را به راحتی تهیه نمایند . در ادامه متن به بررسی دقیق منابع ارشد مشاوره خانواده میپردازیم .
کاملترین منابع ارشد مشاوره خانواده
کاملترین منابع ارشد مشاوره خانواده از جمله چالش برانگیز ترین موضوعات برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در رشته ی مشاوره خانواده میباشد . همانطور که عنوان کردیم این منابع از سوی وزارت علوم و تحقیقات کشور اعلام میشوند . برای رشته ی مشاوره خانواده نیز به مانند سایر گرایش ها ی این رشته مطالعه چندین درس الزامی میباشد . که داوطلب باید برای موفقیت در کنکور و برای تمام این دروس امتحانی ، کاملترین منابع ارشد مشاوره خانواده را مطالعه نماید . علاوه بر این بسیاری از سایت ها و مراکز مشاوره تحصیلی که در این موضوع تخصص دارند اقدام به معرفی کاملترین منابع ارشد مشاوره خانواده مینمایند . دروس امتحانی شامل زبان عمومی و تخصصی ، مبانی مشاوره و راهنمایی ، روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره ، نظریه های مشاوره و روان درمانی ، کاربرد آزمون های روانی در مشاوره ، روانشناسی شخصیت ، آمار و روش های تحقیق میباشد .
که برای هریک از این دروس کتاب های متعدد و ارزشمندی به چاپ رسیده است . اما چنانچه بخواهیم کاملترین منابع ارشد مشاوره خانواده را برای هر درس برشمریم میتوان برای درس زبان به کتاب متون روانشناسی از لیندا لیل و کتابهای زبان عمومی همچون ضروریات تافل اشاره کرد . از جمله منابع ارشد مشاوره خانواده برای درس مشاوره و راهنمایی ، مقدمات راهنمایی و مشاوره عبدالله شفیع آبادی و همچنین اصول و مبانی مشاوره ساموئل گلادینگ ترجمه ی گنجی ؛ برای درس روش و فنون راهنمایی در مشاوره منابعی همچون روش ها و فنون مشاوره عبدالله شفیع آبادی ؛ در درس نظریه های مشاوره و روان درمانی کتاب شفیع آبادی و جرالد کری ؛ برای آزمون های روانی در مشاوره روانشناسی و هوش سنجی و همچنین کاربرد آزمون های روانی گنجی ؛ در درس روانشناسی شخصیت کتاب های روانشناسی شخصیت نویسندگانی همچون  شولتز و فیست و جان پروین و … میباشند .
ضرایب منابع ارشد مشاوره خانواده
ضرایب منابع ارشد مشاوره خانواده نیز یکی از مهم ترین مطالب برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رشته ی مشاوره خانواده میباشد . زمانیکه دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد منتشر میشود ، اطلاعات مربوط به ضرایب منابع ارشد مشاوره خانواده را نیز دربرمیگیرد . بر اساس این اطلاعات هر درس دارای یک ضریب میباشد ، که این ضریب میزان اهمیت و میزان اعمابل تاثیرات مربوط به آن درس را نشان میدهد . ضرایب منابع ارشد مشاوره خانواده برای هریک دروس شامل : درس زبان عمومی و تخصصی دارای ضریب سه ، درس آمار و روش های تحقیق دارای ضریب دو ، درس مبانی مشاوره و راهنمایی دارای ضریب دو ، روش ها و فنون روانشناسی در مشاوره دارای ضریب سه ، درس نظریه های مشاوره و روان درمانی دارای ضریب سه ، کاربرد آزمون های روانی در مشاوره با ضریب دو و درنهایت روان شناسی شخصیت با ضریب دو ؛ میباشد .
لازم به ذکر است که این ضرایب برای تمام گرایش های کارشناسی ارشد رشته ی مشاوره مانند مشاوره شغلی و مشاوره توانبخشی و مشاوره مدرسه ، یکسان میباشد . همچنین هر چه ضریب درسی بالاتر باشد میزان تاثیر آن در قبولی داوطلب نیز بیشتر است .
دروس منابع ارشد مشاوره خانواده
دروس منابع ارشد مشاوره خانواده همانطور که گفته شد شامل هشت درس میباشد . که تعداد سوالات و ضریب هر درس متفاوت میباشد . زبان عمومی و زبان تخصصی که میتواند زبان انگلیسی یا فرانسه باشد از جمله دروس مورد نیاز برای ارشد مشاوره خانواده میباشد که برای قبولی داوطلبان اهمیت بسیار زیادی دارد . از دیگر دروس منابع ارشد مشاوره خانواده میتوان به درس های تخصصی همچون مبانی مشاوره و راهنمایی ، روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره ، نظریه های مشاوره و روان درمانی ، آمار و روش های تحقیق ، روان شناسی شخصیت ، کاربرد آزمون های روانی اشاره کرد . هر یک از این دروس اطلاعاتی درباره مهارت های مختلف در اختیار داوطلبان قرار میدهد و آنها را برای ورود به دوره ی ارشد آماده میکند . داوطلبان با مطالعه این موارد میتوانند اطلاعاتی درخصوص مشاوره همسر گزینی ، ازدواج ، آموزش فرزند و … کسب نمایند .
منابع ارشد مشاوره خانواده وزارت بهداشت
منابع ارشد مشاوره خانواده وزارت بهداشت از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور ، برای داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه های تحت نظارت این وزارت اعلام میگردد . که داوطلبان برای اطلاع از این منابع باید به اطلاعیه های منتشر شده ی این سازمان توجه نمایند . با توجه به اینکه این وزارتخانه بر آموزش بالینی تاکید دارد ، لذا منابع ارشد مشاوره خانواده وزارت بهداشت نیز بیشتر جنبه ی بالینی دارند . از جمله ی این منابع میتوان به دروسی همچون آمار و روش های تحقیق ، نظریه های شخصیت و نظریه های روان درمانی ، اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان و … اشاره کرد . وزارت بهداشت علاوه بر ذکر نام دروسی که باید مطالعه شوند ، رفرانس ها و منابع مربوطه را نیز معرفی میکند . که سوالات کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت تنها از روی این منابع اعلام شده طرح خواهد شد .
سوالات متداول
منابع کنکور ارشد مشاوره خانواده ؟
از سوی وزارت علوم و تحقیقات اعلام میشود و که داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مشاوره خانواده باید این منابع را مطالعه نمایند . که شامل دروس زبان ، روانشناسی شخصیت ، مبانی مشاوره و راهنمایی و … میباشد .
منابع دروس ارشد مشاوره خانواده ؟
این دروس که از سوی وزارت علوم اعلام میشود شامل زبان عمومی و تخصصی ، روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره ، روانشناسی شخصیت ، نظریه های مشاوره و روان درمانی ، کاربرد آزمون های روانی در مشاوره و مبانی مشاوره میباشد .
ضرایب منابع کارشناسی ارشد مشاوره خانواده ؟
ضرایب منابع ارشد مشاوره به شرح زیر است ؛ زبان با ضریب سه ، آمار و روش های تحقیق ضریب ۲ ، مبانی مشاوره ضریب ۲ ، روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره ضریب ۳ ، روانشناسی شخصیت ضریب ۲ ، کاربرد آزمونهای روانی در مشاوره ۲ و نظریه ها مشاوره و روان درمانی با ضریب ۳ .
  برای مشاوره در زمینه منابع ارشد مشاوره خانواده
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۵:۵۲ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)