مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی
اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی یکی از مراحل پیش روی متقاضیان تاسیس مرکز مشاوره میباشد . سازمان بهزیستی کشور در امور مشاوره و روانشناسی خدمات بسیاری به مددجویان خود ارائه میدهد . در این راستا متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره ، ملزم به اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی میباشند . چرا که بر طبق قوانین مصوب در سال های اخیر ، سازمان بهزیستی موظف میباشد که به اخذ مجوز مراکز مشاوره نظارت و رسیدگی کند . البته باید به این نکته اشاره کرد که در کنار سازمان بهزیستی کشور ، نظام روانشناسی نیز حق دخالت در برخی امور مربوط به اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی را دارد . که این به معنای اجازه ی صدور مجوز برای فعالیت مرکز مشاوره نمیباشد . و این سازمان تنها در برخی امور از جمله صدور پروانه و تعیین صلاحیت افراد متقاضی برای تاسیس مراکز مشاوره ، میتواند فعالیت کند .
شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی
شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی از سوی این سازمان و سایر سازمان های مربوطه اعلام میگردد . با توجه به اهمیت امر مشاوره و روانشناسی در جوامع امروزی و بخصوص افزایش نیاز به مشاوره در کشور ما ، افرادی که متقاضی اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی هستند ، میبایستی صلاحیت لازم و همچنین تمام شرایط اعلام شده برای اخذ مجوز را داشته باشند . از جمله ی شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته های روانشناسی و یا مشاوره میباشد . که باید از زمان اخذ مدرک تحصیلی حداقل یک سال گذشته باشد . همچنین عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ی کشور از دیگر شرایط اخذ مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی است . که این مرکز با توجه به قوانین و مقررات خاص خود برای پذیرش اعضا میتواند در تعیین صلاحیت متقاضیان با سازمان بهزیستی ، همکاری نماید .
داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران ، اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی کشور ، نداشتن هیچگونه عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران ، عدم سوء سابقه کیفری و عدم محرومیت های اجتماعی ، نداشتن سوء شهرت و فساد اخلاقی ، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان و داشتن کارت پایان خدمت سربازی و یا کارت معافیت دائم از خدمت وظیفه ی عمومی برای آقایان و … از دیگر شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی میباشند .
مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی
مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی ، شامل فراهم آوردن تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز میباشد . که هر متقاضی بر اساس اطلاعیه ها و قوانین این سازمان باید این مراحل را طی کند . بدیهی است که اولین و مهمترین مرحله ، کسب مدرک مربوطه و مورد تایید سازمان میباشد . متقاضیان اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی باید پس از گذشت یکسال از اخذ مدرک تحصیلی و کسب مهارت های علمی و عملی ، در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور عضو شوند . در این مرحله از مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی به متقاضی پروانه ی اشتغال اهدا میگردد . سپس باید برای اخذ پروانه ی اشتغال حرفه ای اقدام شود . از دیگر مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره بهزیستی ، برگزاری آزمون کتبی میباشد . داوطلبان پذیرفته شده در این آزمون ، باید در مصاحبه ی حضوری نیز شرکت کنند .
حال با گذر از این مراحل و قبولی در مصاحبه حضوری متقاضیان باید به مدت سه ماه در دوره ی کار آموزی شرکت کنند . در این دوره های کارآموزی متقاضیان مهارت ها ی لازم جهت ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی را کسب میکنند . در نهایت متقاضیان میتوانند با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی برای مراکز مشاوره و روانشناسی در این حوزه ها فعالیت کنند . در واقع میتوان اینگونه استباط کرد ، که صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره از سوی سازمان بهزیستی به معنای انجام دادن استعلامات لازم ، برای تایید صلاحیت متقاضیان دریافت مجوز مراکز مشاوره و روانشناسی ، از سوی این سازمان و ثبت نهایی این مراکز مشاوره و روانشناسی میباشد .
مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی
مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی از طریق این سازمان ، به اطلاع متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره و روانشناسی میرسد . داوطلبان میتوانند برای آگاهی از لیست این مدارک و شرایط لازم به سایت اینترنتی سازمان بهزیستی کشور مراجعه نمایند . همچنین از طریق مراجعه حضوری به سازمان  بهزیستی استان خود ، میتوانند تمام اطلاعات لازم در این خصوص را کسب نمایند . از جمله مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی میتوان به مواردی همچون ؛ حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و مرتبط ، گواهی عدم سابقه کیفری ، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر ، مدرک پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم برای داوطلبان مرد ، مدرک عضویت در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور و … اشاره کرد . که داوطلبان دریافت مجوز فعالیت مرکز مشاوره و روانشناسی باید تمام این مدارک را تهیه نمایند و به مراجع مذکور ، ارائه دهند .
اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد
اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد امکان پذیر است . و سازو کار مربوط به خود را دارد . با توجه به این که اخذ مجوز مراکز مشاوره نیازمند حداقل مدرک کارشناسی ارشد میباشد ، داوطلبان با مدرک تحصیلی پایین تر ، مجاز به دریافت پروانه ی فعالیت مرکز مشاوره و روانشناسی ، نیستند . همچنین آن دسته از متقاضیان دریافت مجوز برای مرکز مشاوره که دارای مدرک بالاتری هستند ، شانس بیشتری برای پذیرش در این پروسه دارند . چرا که داشتن مدرک تحصیلی بالاتر میتواند زمینه را برای کسب دانش و تخصص و تجربه ی بیشتر فراهم کند . و متقاضیان در دوره های تحصیلی ارشد و دکتری مهارت های لازم برای ارائه خدمات مشاوره را کسب میکنند . به همین دلیل زمینه ی لازم برای اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد ، فراهم شده است .
چنانچه شما عزیزان داوطلب دریافت مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی کشور میباشید ، به شما توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات کامل و دقیق درباره چگونگی و مراحل دریافت مجوز با مشاوران متخصص و کار بلد در این حوزه مشورت کنید . یکی از مراکز مشاوره قابل اعتماد و باتجربه برای امور مربوط به دریافت مجوز مراکز مشاوره ، مرکز مشاوره آویژه میباشد . مشاوران ما در این مرکز همه روزه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند . و با بهره گیری از تجربیات خود میتوانند شما عزیزان را در این امر یاری دهند . برای بهره گیری از تخصص و دانش مشاورین ما ، میتوانید با شماره تلفن های مرکز مشاوره آویژه ، تماس حاصل نمایید و یا به وبسایت ابنترنتی این مرکز ، مراجعه نمایید .
سوالات متداول
شرایط اخذ پروانه روانشناسی از بهزیستی ؟
داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا بالاتر ، داشتن کارت پایان خدمت وظیفه ی عمومی یا داشتن کارت معافیت از سربازی برای آقایان ، عضویت در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور ، گواهی عدم اعتیاد و … از شرایط اخذ پروانه از سازمان بهزیستی کشور میباشد .
چگونگی ثبت مراکز مشاوره در بهزیستی ؟
متقاضیان برای ثبت مرکز مشاوره باید به سازمان های مربوطه وسازمان بهزیستی مراجعه نمایند ، با انتخاب نام مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز درخواست خود را ثبت کنند . درصورت پذیرش مدارک ، نام این مرکز ثبت میشود .
اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی چگونه است؟
برای دریافت این مجوز متقاضیان باید با ارائه مدارک مورد نیاز و پس از عضویت در سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور و دریافت پروانه فعالیت ، در آزمون ها و مصاحبات بعدی پذیرفته شوند .
  برای مشاوره در زمینه شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۰:۵۲ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)