مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

کسری خدمت بسیج ۹۸

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
کسری خدمت بسیج
کسری خدمت بسیج یکی از جدیدترین نوع کسری های خدمت به حساب می آید . این نوع کسری خدمت بسیج سربازی همراه با کسری های دیگر از سوی سازمان نظام وظیفه برای جوانان در نظر گرفته شده است . می بینید که جوانان باید در اوایل سن ۱۹ سالگی خود را برای گذراندن دوره ی خدمت ضرورت آماده کنند . برخی از جوانان با کسب اطلاعات می توانند راه های جایگزین را نیز امتحان کنند . این راه های جایگزین چه کمکی به مشمولین می کند ؟ این راه ها ، بهترین روش هایی  است که جوانان با توجه به شرایط خود از آن ها بهره مند می شوند . این روش ها عبارتند از :
استفاده از معافیت های دائم
استفاده از کسری های خدمت به ویژه کسری خدمت بسیج
بهره مندی از معافیت سربازی موقت
انواع معافیت های خدمات رزمی
امریه های سربازی و استخدام در سازمان های دولتی
این روش ها کمک بسیاری به جوانان می کند تا به راحتی کارت معافیت خود را بگیرند . زیرا در وضعیت عادی یک مشمول خدمت وظیفه ی عمومی باید در یک منطقه ی معمولی به مدت ۲۱ ماه خدمت کند . اما از طریق روش های بالا و داشتن شرایط مناسب جوانان ذکور می توانند از این تسهیلات خوب بهره مند شده و کارت معافیت و کارت پایان خدمت را هر چه سریع تر بگیرند .
بهترین راه برای نرفتن به خدمت استفاده از معافیت دائم است . زیرا مشمول درخواست معافیت خود را ثبت کرده و پس از بررسی های لازم کارت معافیت برای او پست خواهد شد . اما تکلیف مشمولینی که شرایط معافیت را ندارند چه می شود ؟ این افراد چکونه می توانند از سختی دوره ی خدمت گذر کنند ؟ مشاوره نظام وظیفه ، جوانان را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد .
بیشتر بخوانید: چگونه کسری خدمت سربازی بگیریم؟
شرایط کسری خدمت بسیج
شرایط کسری خدمت بسیج چیست ؟ چه کسانی از شرایط کسری خدمت بسیج بهره مند خواهند شد ؟ برای بهره مندی از راه های کم شدن دوره ی خدمت ، استفاده از کسری های خدمت سربازی بهترین و قانونی ترین گزینه است . اما برای استفاده از این کسری ها و به ویژه شرایط کسری خدمت بسیج باید چه کارهایی انجام داد ؟ کسری های خدمت انواع مختلفی دارند . این کسری ها شامل :
کسری خدمت بسیج
کسری خدمت سربازی ایثارگران
کسری خدمت جبهه
کسر خدمت بنیاد ملی نخبگان ایران
کسری های خدمت مشمولین دارای فرزند
کسری خدمت سربازی مشمولین متاهل بدون فرزند
کسری های خدمت بسیج دانشجویان
کسری خدمت بسیجیان فعال
کسری خدمت اسارت والدین
برای استفاده از هریک از این کسری ها مشمولین باید دارای شرایط خاصی باشند . شرایط کسری خدمت بسیج برای جوانان به شرح زیر می باشد .
شرایط و ضوابط کسری خدمت بسیج 
غیبت نداشتن : اولین و مهم ترین شروط استفاده از هر نوع کسری خدمت نداشتن غیبت می باشد .
فعالیت در بسیج و پایگاه ها :  داشتن کارت بسیجی فعال از دیگر الزامات استفاده از کسری های خدمت بسیجیان می باشد . زیرا میزان فعالیت در پایگاه ها در مقدار و میزان کسری خدمت تاثیر به سزایی خواهد داشت .
استفاده از سابقه ی بسیج قبل از مشمولیت : مشمولین باید دقت داشته باشند که پس از شروع سربازی و اعزام به خدمت فعالیت در بسیج جزو سابقه ی کسری خدمت محاسبه نخواهد شد . بنابراین جوانان در نظر داشته باشند که باید زودتر از اعزام به خدمت و سن مشمولیت در پایگاه های بسیج فعالیت داشته باشند .
پس از بررسی این شرایط ، شما عزیزان می توانید برای راهنمایی های بیشتر در زمینه کسری های خدمت سربازی با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید .
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن
انواع کسری خدمت بسیج
انواع کسری خدمت بسیج می تواند به مشمولین کمک کند تا مدت خدمت سربازی خود را کاهش دهند . بر اساس قوانین جدید نظام وظیفه مشمولین می توانند با سابقه ی بسیجی فعال بین ۲ تا ۶ ماه از کسری خدمت نظام وظیفه استفاده کنند . این میزان کسری خدمت با توجه به نوع فعالیت مشمولین متغیر خواهد بود . زیرا انواع کسری خدمت بسیج برای افرادی کاربرد دارد که عضویت فعال در بسیج دارند .
انواع کسری خدمت بسیج مشمولین :
کسری خدمت دانشجویان بسیجی :  دانشجویان می توانند در پایگاه های مستقر در داشنگاه ها عضو شده و فعالیت خود  را شروع کنند . زیرا پس از اتمام تحصیل باید مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند .
کسری خدمت بسیج مناطق : مشمولینی که به سن مشمولیت می رسند می توانند از این کسری ها استفاده کنند . این افراد باید قبل از رسیدن به مشمولیت عضویت فعال خود را در بسیج شروع کرده باشند .
بیشتر بخوانید: جزئیات کسری خدمت جبهه پدر
دریافت کسری خدمت بسیج
دریافت کسری خدمت بسیج مانند سایر کسری های دیگر مراحل ویژه ای دارد . آشنایی با این مراحل به مشمولین کمک می کند تا راحت تر درخواست کسری خدمت خود را ثبت و از آن استفاده کنند . مشمولین عزیز برای استفاده ازکسری های خدمت بسیج باید مراحل زیر را انجام دهند .
مراحل اعزام به خدمت و مدارک لازم برای اعزام و کسری خدمت :
دریافت دفترچه ی نظام وظیفه از یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس + ۱۰
تکمیل فرم وضعیت مشمولان
تکمیل فرم واکسیناسیون مشمول
نکمیل فرم معاینه اولیه پزشکی مشمولین
عکس پرسنلی ۳*۴ مشمولین به صورت رنگی و با پشت زمینه سفید و تمام رخ
شناسنامه و کپی از صفحات آن ها
کارت ملی و کپی از آن ها .
گواهی مدرک تحصیلی و کپی تایید شده آن
درخواست سابقه ی بسیج از حوزه ی مقاومتی
بررسی پرونده مشمول بسیجی توسط بخش نیروی انسانی
تکمیل فرمشماره ۶ سوابق بسیج
گرفتن تاییدیه از پایگاه مقاومت بسیج
تایید سابقه بسیج توسط سپاه پاسداران استان محل زندگی مشمول
گرفتن تاییدیه سوابق و ارائه به سازمان وظیفه عمومی
بیشتر بخوانید: شرایط پروژه کسری خدمت سربازی ۹۸
کسری خدمت بسیج دانشجویی
کسری خدمت بسیج دانشجویی نیز مانند سایر کسری های خدمت بسیج است . در این نوع کسری های خدمت جوانان می توانند با ارائه ی مدارک و مستندات فعالیت در بسیج از این کسری های خدمت استفاده کنند . زیرا سابقه ی فعالیت مشمولین در بسیج به طور کامل در سیستم سراسری ثبت خواهد شد .
بر اساس آخرین گزارشات از سوی اداره منابع انسانی نیروهای مسلح ، بسیجیان فعال می توانند از مزایای بسیار خوب کسری خدمت بهره مند شوند . این میزان کسری خدمت با توجه به نوع فعالیت فرد ، میزان فعالیت در بسیج و شرکت در رزمایش ها و برنامه های بسیج برای افراد متقاضی محاسبه خواهد شد . بنابراین جوانان برای استفاده از بهترین و راحت ترین روش کسری خدمت سربازی بسیج بهتر است قبل از سن مشمولیت فعالیت خود را در پایگاه های مدرسه و محل شروع کنند .
کسری خدمت دانشجویی بسیج چگونه است؟
دانشجویان بسیجی نیز می توانند از مزایای کسری خدمت استفاده کنند . این دانشجویان باید در فعالیت ها و رزمایش های برگزار شده شرکت کرده و در بسیج فعالیت داشته باشند . اگر دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه نیز در پایگاه های بسیج منطقه خود مشغول به فعالیت باشند . می توانند آن سوابق را نیز به سازمان نظام وظیفه ارائه دهند .
کسری بسیج فعال چیست؟
کسری بسیجی فعال به نوعی کسری گفته می شود که به بسیجیان مشمول تعلق می گیرد . این مشمولین باید کارت بسیجی فعال و سابقه ی بسیج خود را از طریق پایگاه حوزه ی مقاومت منطقه مربوطه استعلام کرده و همراه مدارک خود به سازمان نظام وظیفه اطلاع دهند .
بسیج عادی کسری خدمت دارد؟
مشمولین برای استفاده از کسری های خدمت بسیجیان باید در پایگاه های بسیج فعالیت داشته باشند . این مشمولین برای بهره مندی از کسری های خدمت باید عضویت فعال داشته باشند . عضویت عادی نمی تواند ملاک استفاده از کسری های خدمت در نظر گرفته بشود .
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  برای مشاوره در زمینه  کسری خدمت بسیج ۹۸  
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۴:۰۵ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)