مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور برای آن دسته داوطلبانی که از کنکور بیزارند یک فرصت محسوب می شود . دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبانی که دارای دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش هستند ، و یا دارای دیپلم نظام قدیم بدون پیش دانشگاهی هستند مقطع کارشناسی پیوسته بدون کنکور ندارد اما کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دارد ، و لذا برای این افراد که دارای کاردانی هستند به مانند این می ماند که از ابتدا کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور را برای ورود به دانشگاه انتخاب کرده اند . اما آن دسته از داوطلبانی که دارای دیپلم سه سال نظام جدید و یا دیپلم نظام قدیم به همراه پیش دانشگاهی هستند کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور راه را برایشان هموار می کند که مستقیما وارد مقطع کارشناسی شوند و نیازی به گذراندن مقطع کاردانی ندارند.
مدرک کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
قابل توجه داوطلبانی که از طریق کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور وارد دانشگاه جامع علمی کاربردی شده اند باشد که مدرک دانشگاه علمی کاربردی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات می باشد و لذا از این جهت ورود به دانشگاه از طریق کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور برای داوطلبان یک امتیاز محسوب می شود زیرا آنها بدون گذشتن از فیلتر آزمون می توانند وارد مقطع کارشناسی شوند و در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند . قابل توجه دانشجویان فارق تحصیل کارشناسی باشد که ارشد بدون کنکور علمی کاربردی هنوز توسط دانشگاه علمی کاربردی ارائه نگردیده اما آنها می توانند مانند دیگر دانشجویان دارای مدرک کارشناسی از دیگر دانشگاه های سراسر کشور ، در آزمون کارشناسی ارشد دیگر دانشگاه ها شرکت کرده و در مقطع ارشد مانند دیگر فارغ تحصیلان کارشناسی ادامه تحصیل دهند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور
لیست رشته های کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور بصورت کلی از چهار شاخه صنعت ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر ، و مدیریت و خدمات اجتماعی تشکیل می شود و هر کدام از این شاخه ها شامل تعداد زیادی زیر شاخه می شوند که رشته های کاردانی و همچنین رشته های کارشناسی را تشکیل می دهند . در گذشته در لیست رشته های کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور بشدت جای خالی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور عمیقا به چشم می خورد که جدیدا تعدادی از آنها به سامانه آموزش علمی کاربردی اضافه شده است و متقاضیان علاقه مند و واجد شرایط می توانند در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی در این رشته ها تحصیل کنند . لیست رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی در مقطع کارشناسی شامل موارد زیر می شود :
پزشکیار ورزشی
مدیریت سلامت – خانواده و مراقبت زنان
مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی – اتاق عمل
بیشتر بخوانید: رشته های دانشگاه علمی کاربردی 
رشته های مقطع کارشناسی پیوسته
لیست رشته های کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور برای کارشناسی پیوسته همانطور که گفتیم شامل ۴ شاخه اصلی می شود و مختصرا به آنها اشاره می شود .
گروه صنعت : تمام رشته های علوم مهندسی مانند مهندسی مواد ، مهندسی شیمی ، مهندسی IT ، مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی عمران و مهندسی مکانیک . گروه مدیریت و خدمات اجتماعی : تمامی رشته های  مجموعه حقوق ، تربیت بدنی و مدیریت . گروه فرهنگ و هنر : تمام رشته های مربوط به زبان های خارجی و هنر همگی جز زیر شاخه های گروه هنر می باشند ( مانند صنایع دستی ، طراحی لباس ، سینما و موسیقی ، هنرهای تجسمی ، زبان فرانسوی ، انگلیسی و اسپانیایی ) . گروه کشاورزی : منابع طبیعی ، فراورده های گوشتی ، امور زراعی ، دامپزشکی ، امور دامی ، شیلات ، امور گلخانه ای و صنایع غذایی .
زمان ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور
زمان ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور در دو مقطع از سال مشخص شده است . این دو مرحله هم شامل ثبت نام کارشناسی پیوسته وهم ثبت نام کاردانی به کارشناسی یا همان کارشناسی نا پیوسته می شود . بصورت کلی این دو مرحله را تحت عنوان ورودی مهر و ورودی بهمن می شناسند . زمان ثبت نام علمی کاربردی بصورت دقیق توسط سایت سازمان سنجش اعلام می شود ، اما بصورت تقریبی زمان ثبت نام برای ورودی مهر در نیمه دوم مرداد ماه ، و برای ورودی بهمن مهلت
 ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در نیمه دوم دی ماه شروع می شود و در هر مرحله تقریبا یک هفته به متقاضی فرصت داده می شود که در لیست رشته های علمی کاربردی رشته مد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به ثبت نام نماید .
بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 
مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
زمان ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور همانطور که گفته شد در هر مرحله از سال در حد یک هفته محدود می باشد و اگر متقاضی مهلت انتخاب رشته را از دست دهد ناچار می باشد تا مرحله بعدی ثبت نام مدت شش ماه منتظر بماند . دانشجویان بعد از انتخاب رشته و ثبت نام می توانند در سامانه هم آوا علمی کاربردی ثبت نام کنند و گذر واژه خود را دریافت کنند و سپس امورات تحصیلی خود را ائم از انتخاب واحد ، دریافت برنامه امتحانات پایان ترم ، حذف و اضافه ، اعتراض به نمره امتحان ، نظر سنجی و دیگر امور مربوطه را انجام دهند .
شرایط ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور
شرایط ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور به دو دسته شرایط عمومی و شرایط تخصصی تقسیم می شود . شرایط عمومی که برای تمامی مقاطع یکسان می باشد شامل موارد زیر می شود :
اعتقاد به دین اسلام و اصول آن ، و یا دین و مذهبی دیگر که توسط نظام جمهوری اسلامی ایران مورد قبول باشد .
متقاضی با نظام جمهوری اسلامی ایران تضادی نداشته باشد .
متقاضی هیچگونه وابستگی و ارتباطی با گروهک های در تضاد با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد .
متقاضی از قوانین جمهوری اسلامی ایران تبعیت داشته باشد .
متقاضی دارای فساد اخلاقی ( اعتیاد به مخدر و فحشا ) نباشد .
متقاضی مقررات تعیین شده توسط دانشگاه علمی کاربردی را رعایت نماید .
در صورتی که متقاضی حتی یکی از شرایط عمومی را دارا نباشد ، دانشگاه از ثبت نام شخص مورد نظر معذور می باشد .
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی
شرط تخصصی اصلی برای ثبت نام کارشناسی پیوسته و نا پیوسته علمی کاربردی
ازموارد تخصصی در شرایط ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور برای کارشناسی پیوسته شامل داشتن دیپلم سه ساله نظام جدید و یا دیپلم نظام قدیم رشته های نظری به همراه مدرک پیش دانشگاهی می باشد . اما شرایط پذیرش دانشگاه علمی کاربردی برای کارشناسی نا پیوسته دارا بودن مدرک کاردانی می باشد . مرکز مشاوره تحصیلی آویژه با ارائه مشاوره تحصیلی بصورت تخصصی و حرفه ای می تواند به متقاضیان در خصوص شرایط پذیرش دانشگاه ، زمان ثبت نام ، انتخاب رشته مناسب ، تغییر رشته و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام ، اطلاعات موثر و کاربردی در ارائه دهد .
 دفترچه ثبت نام  کارشناسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه ثبت نام  کارشناسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی از طریق سازمان سنجش در اختیار متقاضیان قرار داده می شود . دفترچه ثبت نام  کارشناسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی مهر و بهمن جداگانه ارائه می گردد . در دفترچه ثبت نام علمی کاربردی اطلاعات جامع ای در خصوص مهلت انتخاب رشته ، لیست رشته های ارائه شده توسط دانشگاه و شرایط پذیرش گنجانده شده است .
بیشتر بخوانید:  ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی 
رشته های ورودی بهمن ماه و مهر ماه
قابل توجه داوطلبان باشد که لیست رشته های مورد ارائه دانشگاه در ورودی های مهر و بهمن تفات اندکی وجود دارد . از این رو داوطلبان ورودی بهمن با دریافت دفترچه علمی کاربردی بهمن می توانند از رشته هایی که برای ورودی بهمن توسط دانشگاه ارائه می گردد مطلع شوند . برای ورودی مهر نیز داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دریافت دفترچه علمی کاربردی مهر ماه از لیست رشته های ارائه شده برای ورودی مهر با خبر شوند و در مهلت تعیین شده اقدام به ثبت نام نمایند .
  کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۳:۲۴ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)