مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

تکمیل ظرفیت ارشد چگونه و چه زمانی است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
تکمیل ظرفیت ارشد فرصتی دوباره و در واقع آخرین فرصت در یک سال تحصیلی برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد می باشد. پیش از هر توضیحی باید بدانیم که تکمیل ظرفیت به چه معنا می باشد. در واقع میتوان گفت که تکمیل ظرفیت تلاش دانشگاه ها برای پر کردن صندلی های خالی خود می باشد که دلایل متعددی برای وجود صندلی خالی در دانشگاه وجود دارد. از آنجایی که در چند سال اخیر مسئله تکمیل ظرفیت ارشد با حواشی و نوسانات بسیاری روبرو بوده است از این رو بهتر است برای اطلاع از آخرین تغییرات مصوبه تکمیل ظرفیت از مشاوره تحصیلی کمک بگیرید.
تکمیل ظرفیت ارشد
مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه با صرف حداقل زمان و هزینه می تواند تمامی اطلاعات لازم در خصوص کنکور ارشد و تکمیل ظرفیت آن را در اختیار شما قرار دهد. از آنجایی که طبق تصمیم جدید وزارت علوم پرونده تکمیل ظرفیت برای تمامی دانشگاه ها فعلا بسته شده است از این رو تمامی مطالب ذکر شده برای حالتی می باشد که وزارت علوم مصوبه جدیدی را برای برگزاری مجدد تکمیل ظرفیت ارائه دهد.
بیشتر بخوانید: 
مشاوره تکمیل ظرفیت ارشد
مشاوره تکمیل ظرفیت ارشد شاید به نسبت مشاوره کنکور اولیه ارشد بسیار حیاتی تر و حساس تر باشد چراکه این آخرین فرصت برای افرادی است که در هیچ رشته محلی پذیرش نشده اند یا علاقه ای به رشته و دانشگاهی که در آن پذیرش شده اند ندارد. تکمیل ظرفیت ارشد یک فرصت ایده آل است و مشاوره تکمیل ظرفیت ارشد قطعا باعث افزایش احتمال موفقیت در این شانس مجدد میشود.
شما باید پیش از هر چیزی بدانید که آیا مشمول شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد هستید یا خیر و اینکه به عنوان یک دانشجوی انصرافی، یک دانشجوی پذیرش نشده در انتخاب رشته اولیه، یک دانشجوی پذیرش شده در رشته های اصلی یا شناور، یک دانشجو که مرحله انتخاب رشته را انجام نداده است و… چه شرایط، قوانین و ضوابطی در مورد شما برای شرکت در تکمیل ظرفیت وجود خواهد داشت. مشاوره تکمیل ظرفیت ارشد کمک خواهد کرد که نه تنها از مسائل فوق آگاهی یابید بلکه با آنالیز درستی از رشته محل های معرفی شده، آنها را به گونه ای اولویت بندی کنید که شانس پذیرش شما در رشته مورد علاقه تان افزایش یابد.
بیشتر بخوانید: 
مشاور تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد
مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد خدمتی از طرف برخی مراکز مشاوره تحصیلی می باشد تا امکان بهره مندی از مشاوره تحصیلی در مسئله ای مانند تکمیل ظرفیت ارشد که بسیار حیاتی می باشد برای تمام متقاضیان وجود داشته باشد چرا که ممکن است بنا به دلایل مختلف مانند دسترسی نداشتن به مراکز شهری، ساعت کاری طولانی برای افراد شاغل، دغدغه های روزمره زیاد و… امکان مشاوره حضوری برای برخی از افراد وجود نداشته باشد اما همانطور که تحصیل حق تمامی افراد است بهره مندی از مشاوره تحصیلی نیز میتواند شامل چنین دیدگاهی باشد.
از این رو مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد به کمک چنین افرادی آمده است تا آخرین فرصت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خود را به دلیل عدم اطلاعات کافی از دست ندهند. متقاضیان میتوانند از طریق مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد از مسائلی مانند زمان ثبت نام، اولویت بندی درست رشته محل ها، قوانین و ضوابط مربوط به شرایط داوطلب و…. اطلاعات لازم را کسب کنند.
بیشتر بخوانید:
ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد
ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دو الی سه هفته پس از اعلام نتیجه نهایی کنکور ارشد ( نتیجه انتخاب رشته ) و پس از ثبت نام کامل دانشجویان پذیرش شده در تمام دانشگاه های سراسری و آزاد صورت میگیرد. پس از اعلام نتیجه نهایی، دانشجویانی که در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد شرکت کرده اند نهایتا در یک رشته محل ادامه تحصیل میدهند و در نتیجه در دانشگاه دیگر یک صندلی خالی میماند.
همینطور برخی از افراد از ثبت نام در رشته قبولی خود منصرف میشوند که در این حالت نیز یک جایگاه خالی میماند و همینطور دلایل دیگری برای خالی ماندن ظرفیت دانشگاه ها وجود دارد که باعث میشود دانشگاه ها پس از مشخص شدن صندلی های خالی، لیست رشته های دارای ظرفیت را به سازمان سنجش و پذیرش اعلام کنند و وزارت علوم نیز پس از تصمیم گیری، لیست این رشته ها را در قالب دفترچه تکمیل ظرفیت ارائه میدهد و داوطلبان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد میتوانند تنها در صورت مجاز بود در مرحله اولیه کنکور ارشد، در آزمون تکمیل ظرفیت شرکت کنند. ثبت نام تکمیل ظرفیت هیچ هزینه ای برای داوطلب در پی ندارد و متقاضیان میتوانند به صورت رایگان و اینترنتی ثبت نام کنند.
بیشتر بخوانید: 
زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد
زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد همیشه با نوساناتی همراه بوده است و به طور دقیق نمی‌توان گفت که در چه تاریخی ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد صورت خواهد گرفت. از آنجایی که طبق مصوبه جدید وزارت علوم، تکمیل ظرفیت ارشد برای تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد در حال حاضر لغو شده است در نتیجه نمی توان گفت که زمان دقیق ثبت نام چه موقع خواهد بود اما به دلیل اعتراضات مکرر متقاضیان کنکور ارشد و درخواست آنها در مورد لغو برگزار نکردن آزمون تکمیل ظرفیت، این امکان وجود دارد که وزارت علوم طی یک مصوبه جدید، اجرای طرح تکمیل ظرفیت کنکور ارشد را مجاز اعلام کند با این حال در صورت برقرار شدن مجدد آزمون تکمیل ظرفیت ارشد زمان آن ۲الی۳ هفته پس از ثبت نام نهایی دانشجویان خواهد بود و زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد به صورت دقیق از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد
قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد فرصت نهایی برای تمام داوطلبانی است که از رشته محل پذیرش شده خود راضی نیستند، هیچ رشته محلی پذیرش نشده اند یا به هر دلیلی نتوانسته اند انتخاب رشته یا ثبت نام کنند. بنابراین تمام افرادی که در مرحله اول کنکور ارشد شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند میتوانند شانس خود را برای قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد امتحان کنند.
البته لیست رشته های ارائه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت طبیعتا کمتر از دفترچه کنکور اولیه خواهد بود. نکته دیگری که وجود دارد این است که اگر فردی در مرحله اول انتخاب رشته پذیرش شود و در آزمون تکمیل ظرفیت نیز شرکت کند و پذیرش شود دیگر حق پشیمان شدن ندارد و باید در همان رشته محلی که در تکمیل ظرفیت قبول شده است ادامه تحصیل دهد. همینطور برای دانشجویان در حال تحصیلی که شرکت کرده اند ثبت نام تنها در صورت انصراف قطعی از دانشگاه در حال تحصیل امکان پذیر است.
بیشتر بخوانید: 
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد نیز مانند زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد تاریخ دقیق و مشخصی ندارد اما در صورت برقراری مجدد آزمون تکمیل ظرفیت انتظار میرود که هفت تا ده روز پس از اتمام ثبت نام، نتایج اعلام شوند. اعلام نتایج برای دانشگاه های سراسری و آزاد ممکن است با یکدیگر و از طریق سایت سازمان سنجش باشد یا دانشگاه آزاد به صورت مجزا نتایج را در سایت رسمی خود قرار دهد.
با این حال داوطلبان برای اطلاع از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد میتوانند به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh. org مراجعه کنند و در منو، روی گزینه کارشناسی ارشد و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کلیک کنند و نتایج را مشاهده کنند. داوطلبان باید کد پیگیری یا کد پرونده خود را در فرم مورد نظر درج کنند تا اطلاعات مربوط به خود را دریافت کنند. کد پیگیری بر روی کارت ورود به جلسه کنکور ارشد وجود دارد. در صورت فقدان کد پیگیری فرد میتواند از طریق دیگر اطلاعات شخصی به صفحه مربوط به خود دسترسی پیدا کند.
سوالات متداول
ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد چه زمانی است؟
زمان ثبت نام را به طور دقیق نمیتوان گفت اما معمولا چند روز بعد از اتمام مهلت ثبت نام دانشجویان میباشد.
آیا ثبت نام تکمیل ظرفیت با پرداخت هزینه همراه است؟
باید گفت که خیر، ثبت نام تکمیل ظرفیت برخلاف کنکور اصلی کاملا رایگان و اینترنتی میباشد.
ثبت نام تکمیل ظرفیت برای افراد در حال تحصیل چگونه است؟
افراد مشغول به تحصیل تنها در صورت انصراف قطعی میتوانند در رشته پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند
  تکمیل ظرفیت ارشد چگونه و چه زمانی است؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت ارشد چگونه و چه زمانی است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۰۷:۳۰ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)