مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
لیست رشته های بدون کنکور زبان برای آن گروه از داوطلبانی که موفق به قبولی در کنکور سراسری نشده اند راه مناسبی برای ورود به دانشگاه میباشد . لیست رشته های بدون کنکور زبان نیز به مانند لیست سایر رشته ها ی بدون کنکوراز سوی دانشگاه ها و سازمان سنجش اعلام میشود . به این ترتیب که هر دانشگاه بر اساس مصوبات و نیاز سالانه کشور در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کاردانی ، کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد ،  لیست رشته های بدون کنکور زبان را به سازمان سنجش و از آن طریق به داوطلبان اعلام میکند .
لیست رشته های بدون کنکور زبان
هر داوطلب بر حسب علاقه میتواند رشته ی مورد نظر خود را از بین لیست رشته های بدون کنکور زبان انتخاب کند . رشته هایی همچون زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات ارمنی ، زبان و ادبیات اردو و چندین رشته دیگر در لیست رشته های بدون کنکور زبان قرار دارند . ذکر این نکته خارج از لطف نیست که با وجود حذف کنکور برای این رشته ها ، رقابت برای کسب صندلی ها دانشگاه های برتر کشور مانند گذشته وجود دارد و داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه ها با سطح علمی بالا ترملزم به شرکت در کنکور سراسری میباشند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد  به شکل مجزا از لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه های پیام نور ، سراسری و علمی کاربردی و در دفترچه ای جداگانه منتشر میشود . برای مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کاردانی پیوسته  و ناپیوسته  و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته  لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد متفاوت میباشد و بر اساس نیتز هر واحد دانشگاهی میباشد . در مقطع تحصیلی کاردانی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد  شامل رشته های ؛ کاردانی مترجمی زبان انگلیسی و کاردانی آموزش زبان انگلیسی میباشد . در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته های آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان فرانسه – ادبی ، زبان فرانسه – مترجمی ، زبان و ادبیات آلمانی ، مترجمی زبان آلمانی در لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد جای گرفته اند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری با توجه به تغییرات اعمال شده در روند کنکور و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و در دانشگاه های سراسری ، در دسترس داوطلبان رشته های بدون کنکور زبان قرار گرفته است . در لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری برخی رشته های این گروه از جمله آموزش زبان انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان روسی ارائه شده است . البته در دفترچه مربوط به لیست رشته ها بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری ، دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور که پذیرنده دانشجو برای رشته های دانشگاهی زبان خارجه هستند نیز به چشم میخورد . در این دانشگاه ها نیز پذیرش دانشجو در رشته های مترجمی زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، زبان آلمانی ، زبان روسی و … بر اساس معدل کتبی دیپلم میباشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان تنها براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت میپذیرد . این سوابق در زمان ثبت نام باید به سازمان های مربوطه ارائه شود . با توجه به اینکه پذیرش دانشجو تنها در ۱۵ درصد از رشته های دانشگاهی با آزمون میباشد و در ۸۵ درصد دیگر از رشته ها پذیرش تنها براساس سوابق تحصیلی داوطلبان در دوره متوسطه خواهد بود ، ورود به دانشگاه برای بسیاری از داوطلبان تسهیل شده است .  داوطلبان باید در زمان ثبت نام لیست رشته ها بدون کنکور زبان شرایط اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور را مطالعه نمایند و سپس بر اساس دستورالعمل ها مربوطه برای انتخاب رشته  و دانشگاه مورد نظرشان اقدام کنند . مراحل ثبت نام سوالی است که برای بسیاری از داوطلبان پیش میاید به همین دلیل به شرح مراحل ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان میپردازیم .
ابتدا داوطلب باید دفترچه انتخاب رشته را دانلود و مطالعه کند . سپس با توجه به رشته هایی که مدنظر گرفته و با کسب اطلاعات جامع تر درباره ی آینده شغلی و تحصیلی رشته ها نسبت به پر کردن فرم انتخاب رشته به شکل اینترنتی اقدام میکند . پس از اینکه ثبت نام انجام شد ، اطلاعات و سوابق داوطلبان از سوی دانشگاه ها و مراکز علمی مربوطه مورد بررسی قرار میگیرد و در نهایت در یک بازه زمانی خاص نتیجه به داوطلبان اعلام میگردد . زمانیکه داوطلب از لیست رشته هایی که موفق به قبولی در آنها شده است آگاه شود ، براساس معیارهای خود با گرفتن تصمیم نهایی برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه مینماید . در زمان ثبت نام حضوری کلیه ی اطلاعات شناسنامه ای و سوابق تحصیلی داوطلب بررسی میشود . به همین دلیل در زمان ثبت نام اینترنتی باید نهایت دقت و صداقت رعایت شود .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان یکی از سوالات رایجی است که برای داوطلبان مطرح شده است . چرا که ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای اولین دوره امکان پذیر شده است . شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور زبان به طور کلی در دو دسته ی شرایط عمومی و اختصاصی قرار میگیرد . از مهمترین شرایط عمومی میتوان به این مورد اشاره کرد که  داوطلبان مرد نباید منعی از نظر شرایط وظیفه عمومی داشته باشند . همچنین ایمان به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی کشور ، نداشتن فساد اخلاقی ، عدم دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران ، نداشتن اعتیاد از دیگر شرایط عمومی ثبت نام در این رشته ها میباشند .
اما به طور کلی اصلی ترین و مهم ترین شرط پذیرش دانشجو در لیست رشته های بدون کنکور زبان به دلیل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید و یا قدیم ، یا داشتن مدرک دیپلم متوسطه قدیم ویا اخذ مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام ترمی واحدی یا نظام سالی واحدی میباشد . همچنین داشتن مدرک کاردانی برای داوطلبانی که دوره متوسطه را در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش گذرانده اند از جمله شرایط اختصاصی میباشد . لازم به ذکر است برای داوطلبانی که مدرک کاردانی اخذ کرده اند معدل دوره کاردانی ملاک قرار میگیرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
مشاوره تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور و موفقیت در کنکور
در سال های اخیر و با سعی سازمان سنجش بر حذف کنکور از سر راه داوطلبان ورود به دانشگاه  ، در این دوره از کنکور دانشگاه ها تعدادی از دانشجویان خود را بدون کنکور و تحت عنوان کارشناسی بدون کنکور و یا کاردانی بدون کنکور  پذیرش میکنند . با توجه به تغییرات پی در پی در روند پذیرش دانشجو ، اطلاع از شرایط پذیرش در هر رشته و دانشگاه و همچنین آگاهی از آینده شغلی هر رشته و سطح علمی هر دانشگاه لازمه ی موفقیت در انتخاب رشته میباشد . در این راستا استفاده از تجربیات مشاوران و بهره بردن از مشاوره تحصیلی بسیار کمک کننده میباشد . چرا که یک داوطلب نمیتواند همزمان اطلاعات موثق و دقیقی درباره ی تمام این مسائل داشته باشد .
مرکز مشاوره آویژه که یک مرکز مشاوره تحصیلی با سابقه درخشان میباشد میتواند گزینه بسیار مناسبی برای افزایش احتمال موفقیت باشد . در این مرکز ، مشاوران در طی تماس ها تلفنی و یا به شکل آنلاین در وبگاه اینترنتی این مرکز با توجه به تجربیات و دانش خود و همچنین بررسی دقیق تمام سوابق و اطلاعات داوطلب سعی میکنند بهترین راه ممکن را پیش روی آنها قرار دهند .
سوالات متداول
۱٫ لیست رشته های بدون کنکور زبان مربوط به کدام گرایش هاست ؟
داوطلبان همه ی گروه های آزمایشی میتوانند در این رشته ها ثبت نام کنند که شامل رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، زبان و ادبیات اردو ، مترجمی زبان انگلیسی و … میباشد .
۲٫ لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد چیست ؟
لیستی که از سوی دانشگاه آزاد منتشر میشود و شامل رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان فرانسه – مترجمی ، زبان آلمانی و … میباشد .
۳٫ لیست رشته های بدون کنکور زبان چه شرایطی دارد ؟
داشتن یکی از مدارک دوره ی دیپلم و یا مدرک کاردانی و یا مدرک دوره ی پیش دانشگاهی مهمترین شرط قبولی در این رشته ها میباشد .
۴٫ زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان ؟
زمان ثبت نام در دو نیمسال تحصیلی بهمن و مهر میباشد که از بهمن ماه سال گذشته شروع شده و تا شهریور ادامه دارد .
  ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۰۹:۵۸ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)