مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از متقاضیان این دانشگاه سوال برانگیز میباشد. به طور کلی دانشگاه پیام نور به دو طریق از بین متقاضیان تحصیل در این دانشگاه، دانشجو میپذیرد. این دو روش شامل پذیرش با آزمون و پذیرش بدون آزمون میباشد. برای قبولی در رشته های با آزمون شرکت در کنکور و کسب رتبه ی قبولی الزامی میباشد. اما گاهی برخی داوطلبان موفق به قبولی در کنکور سراسری نمیشوند. برای این دسته از افراد نیز راه حلی وجود دارد که ثبت نام در رشته های بدون کنکور میباشد. افرادی که در این رشته ها پذیرفته میشوند در مراحل بعد باید برای ثبت نام دانشگاه پیام نور اقدام کنند. از آن جایی که حضور در کلاس های درس این دانشگاه اجباری نمیباشد تحصیل در این دانشگاه طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این شهریه دریافتی این دانشگاه به نسبت دانشگاه های دیگر کمتر میباشد.
ثبت نام دانشگاه پیام نور
ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور به مانند دانشگاه های دیگر قوانین و مقررات خاص خود را دارد. افرادی که تمایل دارند در این دانشگاه تحصیل کنند ضمن آگاهی از این قوانین باید واجد تمامی شرایط هم باشند. اگر بخواهیم برخی از این شرایط مربوط به ثبت نام پیام نور را مطرح کنیم باید به ارائه ی مدرک تحصیلی معتبر اشاره کنیم. این مدارک شامل موارد زیر میباشد:
مدرک دیپلم نظام جدید
مدرک دیپلم نظام قدیم
مدرک کاردانی
مدرک پیش دانشگاهی
افراد دارای این مدارک، میتوانند برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنند. البته شرایط و ضوابط متعدد دیگری برای ثبت نام وجود دارد که داوطلبان عزیز میتوانند با بهره گیری از مشاوره تحصیلی از آنها اطلاع یابند. مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی آویژه میتواند شما عزیزان را در این مسیر همراهی کند. در ادامه این مقاله نیز به بررسی روند ثبت نام در این دانشگاه میپردازیم.
بیشتر بخوانید: آشنایی با رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور
تاریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور
تاریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از موضوعات مهمی است که داوطلبان با آن مواجه هستند. فردی که میخواهد در دانشگاه پیام نور تحصیل کند باید چند مرحله ثبت نام انجام دهد. در مرحله ی اول ثبت نام اولیه صورت میگیرد که این مرحله همزمان با ثبت نام در کنکور سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام میگیرد. در واقع داوطلبان با خرید کارت اعتباری مربوط به دانشگاه پیام نور، تمایل خود را برای تحصیل در این دانشگاه اعلام میکنند. در مراحل بعد با برگزاری کنکور و اعلام نتایج اولیه، مرحله ی بعدی ثبت نام که همان انتخاب رشته است آغاز میشود. در این مورد نیز تاریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور تقریبا همزمان با ثبت نام در دیگر دانشگاه ها میباشد.
افرادی که در کنکور سراسری پذیرفته شده اند و میخواهند در رشته های با آزمون این دانشگاه تحصیل کنند و یا میخواهند در رشته های بدون کنکور این دانشگاه پذیرش بگیرند، بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز و همچنین کد رشته های مورد نظر خود را وارد کنند. چنانچه داوطلب در یکی از رشته های دانشگاه پیام نور پذیرفته شود باید برای ثبت نام حضوری اقدام کند.
بیشتر بخوانید: با رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید
مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور
مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور از مهم ترین نکاتی است که داوطلبان در زمان ثبت نام باید در نظر داشته باشند. داوطلبی که مراحل مختلف را تا رسیدن به مرحله ی ثبت نام پشت سر میگذارد حال با این سوال مواجه میشود که برای ثبت نام باید چه مدارکی را آماده کنم؟ این مدارک معمولا شامل مدارک شناسایی و مدارک تحصیلی داوطلبان میباشد. لازم به ذکر است که درباره رشته های بدون آزمون پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی میباشد، لذا رعایت دقت و صداقت در ارائه ی این مدارک الزامی میباشد. اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم، مدرک کاردانی، مدرک پیش دانشگاهی از جمله ی این مدارک میباشند. سایر مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور شامل گواهی معافیت موقت یا دائم سربازی یا کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، چند قطعه عکس و… میباشد.
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور
نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور و مراحل اقدام برای ثبت نام در این دانشگاه کدام است؟ این سوالی است که متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور حداقل یک بار با آن مواجه شده اند. به همین دلیل در اینجا مختصرا به شرح این موضوع میپردازیم. همزمان با آغاز ثبت نام برای کنکور سراسری ثبت نام برای رشته های بدون کنکور و با کنکور دانشگاه پیام نور نیز آغاز میشود. داوطلبان میتوانند درخواست خود برای تحصیل در این دانشگاه را در زمان ثبت نام در سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند. که لازمه ی این کار خرید کارت اعتباری میباشد. مرحله ی بعدی ثبت نام با اعلام نتایج اولیه کنکور و آغاز انتخاب رشته شروع میشود. طی این مرحله داوطلبان باید دفترچه انتخاب رشته را دریافت کنند و با مطالعه ی دقیق آن لیست رشته های مورد نظر خود را استخراج کنند.
داوطلبان در نهایت با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات شناسایی و تحصیلی و کد رشته های مورد نظر خود را در این سامانه به ثبت میرسانند. آخرین نکته درباره ی نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور مربوط به زمان اعلام نتایج نهایی کنکور میباشد که داوطلبان در صورت قبولی باید برای ثبت نام حضوری و ارائه ی مدارک به دانشگاه اقدام کنند.
بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی
شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور
شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان این دانشگاه میباشد. افرادی که میخواهند برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه پیام نور اقدام کنند باید تمام شرایط خود را مورد بررسی قرار دهند. توانایی مالی برای پرداخت شهریه یکی از پارامترهایی است که هر داوطلب باید در نظر بگیرد. اما نکته ی امیدوار کننده در این مورد این است که شهریه این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه ها کمتر است. نکته ی دیگری که درباره ی شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور وجود دارد این است که شهریه ای که برای رشته های بدون کنکور و رشته های با کنکور در نظر گرفته شده است یکسان است. شهریه دریافتی این دانشگاه به دو بخش شهریه ی ثابت و شهریه ی متغیر تقسیم شده است.
مقدار شهریه ثابت برای تمام رشته ها یکسان است و مبلغی در حدود ۱۷۳۰۰۰تومان میباشد. در حالیکه میزان شهریه برای هر یک از گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و… متفاوت میباشد. این دانشگاه برای هر یک واحد از دروس تخصصی و عملی و… نیز شهریه ای را قرار داده است. مثلا شهریه هر واحد دروس نظری در سال جاری ۱۹۰۰۰ تومان است. به طور کلی میزان شهریه ی یک ترم این دانشگاه حدودا مبلغی بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون پانصد هزار تومان میباشد که در مقایسه با هزینه های سایر دانشگاه ها برای داوطلبان متناسب تر میباشد. همانطور که گفته شد این مبلغ به عوامل مختلفی همچون تعداد واحد درسی، نوع واحد های درسی و رشته ی تحصیلی افراد بستگی دارد.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور
مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از گزینه هایی است که میتواند به داوطلبان ورود به دانشگاه های پیام نور کشور کمک کند. داوطلبانی که اطلاعات دقیق از ضوابط و شرایط این دانشگاه ندارند، میتوانند با استفاده از مشاوره بسیاری از ابهامات و سوالات خود را در این زمینه برطرف کنند. مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور کدام است؟ راه و روش ثبت نام در رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور چیست؟ شرایط و قوانین دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجو کدام است؟ این ها همه از جمله سوالاتی است که داوطلبان و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه با آنها روبه رو هستند. مراکز مشاوره تحصیلی بسیاری آماده ی ارائه ی خدماتی به داوطلبان عزیز میباشند که میتواند تمام این موارد را دربرگیرد و پاسخگوی تمام این سوالات و ابهامات باشد.
سوالات متداول
۱٫ ثبت نام در دانشگاه پیام نور چگونه صورت میگیرد؟
داوطلبان میتوانند با خرید کارت اعتباری تمایل خود را برای تحصیل در این دانشگاه ثبت کنند و بعد با اعلام نتایج اولیه کنکور رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. در صورت پذیرش داوطلب باید برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کند.
۲٫ مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه پیام نور کدامند؟
اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم، مدرک کاردانی، مدرک پیش دانشگاهی، گواهی معافیت موقت یا دائم سربازی یا کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و… از جمله این مدارک میباشد.
۳٫ شهریه دانشگاه پیام نور تقریبا چقدر میباشد؟
به طور کلی میزان شهریه ی یک ترم این دانشگاه حدودا مبلغی بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون پانصد هزار تومان میباشد که در مقایسه با هزینه های سایر دانشگاه ها برای داوطلبان متناسب تر میباشد.
  نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۳:۳۳ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)