مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه .

مشاوره آویژه، تلفنی، روانشناسی، تحصیلی، نظام وظیفه

ثبت نام دانشگاه سراسری

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
ثبت نام دانشگاه سراسری چه زمانی است؟ مهلت ثبت نام چند روز است؟ ثبت نام به چه صورت انجام می شود؟ این ها از مواردی است که سوال بسیاری از داوطلبان است. متقاضیان دانشگاه سراسری باید در آزمون سراسری ثبت نام کنند و در تاریخ معلوم در جلسه آزمون شرکت کنند. هر ساله جهت اطلاع رسانی به داوطلبان سازمان سنجش زمان ثبت نام را در سایت خود منتشر میکند. داوطلبان پیش از تکمیل فرم ثبت نام، باید دفترچه ثبت نام را به طور کامل مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط، جهت خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایند. ممکن است هر فردی در مورد تمامی مسائل دانشگاهی و ثبت نام دانشگاه سراسری اطلاعات کافی را نداشته باشد. لذا وجود یک مشاور تحصیلی بسیار ضروری است، شما می توانید برای کسب آگاهی های لازم از خدمات مشاوره تحصیلی مرکز مشاوره کنکور آویژه بهره مند شوید.
مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری
مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری به طور دقیق توسط سازمان سنجش اعلام می شود. داوطلبانی که تمایل به ثبت نام دانشگاه سراسری دارند باید ابتدا جهت ثبت نام اقدام کنند، سپس در آزمون سراسری شرکت کنند. ثبت نام دانشگاه سراسری معمولا هشت روز است. اما سازمان سنجش مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری را طی دو مرحله، یعنی تمدید مهلت و مهلت مجدد جهت ثبت نام افرادی که نتوانسته اند اقدام کنند تکرار میکند. لذا ثبت نام سراسری معمولا از اواسط بهمن ماه آغاز میشود و تا اوایل اسفند ماه ادامه پیدا میکند .همانطور که میدانید چند سالی است که کنکور آزاد و کنکور سراسری ادغام شده است و دیگر دفترچه جدایی به عنوان دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد وجود ندارد. داوطلبان شرکت در آزمون سراسری باید دفترچه ثبت نام را با دقت مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط جهت پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت کارت اعتباری اقدام نمایند.
بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی
مشاوره ثبت نام دانشگاه سراسری
مشاوره ثبت نام دانشگاه سراسری باید بتواند تمام اطلاعات را در زمینه پنج گروه آموزشی داشته باشد. این پنج گروه شامل رشته تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر می باشد. لازم است بدانید که گروه زبان و هنر جزء رشته های شناور هستند و تنها می توان در کنار یکی از رشته های اصلی یکی از رشته های شناور را نیز انتخاب کرد. یک مشاوره ثبت نام دانشگاه سراسری باید بتواند تمامی نکات و شرایط کنکور را در اختیار مراجعین خود بگذارد.
به طور مثال زمان ثبت نام، مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری، انتخاب رشته، شرایط و بسیاری از سوالات رایج متقاضیان نمونه های از اطلاعات یک مشاور کنکور می باشد. علاوه بر این یک مشاوره باید در مرحله اول هدف و انگیزه داوطلب را بشناسد، از علایق، استعداد و مهارت او آگاه شود و با در نظر گرفتن شرایط مختلف تحصیلی بتواند به بهترین حالت ممکن یک انتخاب رشته موفق را برای داوطلب انجام دهد.
بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
شروع ثبت نام دانشگاه سراسری
شروع ثبت نام دانشگاه سراسری هر ساله در زمستان و معمولا در بهمن ماه انجام می شود .این آزمون بین پنج گروه آزمایشی یعنی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر می باشد. از این پنج شاخه سه رشته، یعنی تجربی و ریاضی و انسانی جزء رشته های اصلی می باشد. دو رشته دیگر یعنی زبان و هنر رشته های شناور می باشند. این رقابت بر سر پذیرش در دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس و خودگردان، غیرانتفاعی، مجازی و پیام نور می باشد. برای آگاهی از شروع ثبت نام دانشگاه سراسری می توانید جدول زمان بندی که توسط سازمان سنجش منتشر می شود را بررسی کنید.
راه دیگر عضویت در کانال اطلاع رسانی در تلگرام می باشد. ثبت نام دانشگاه سراسری معمولا از اواسط بهمن ماه و به مدت هشت روز می باشد. پس از پایان مهلت ثبت نام سازمان سنجش طی دو مرحله، یکبار تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری و بار دیگر با عنوان مهلت مجدد، فرصت را در اختیار افرادی میگذارد که تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند. به این ترتیب ثبت نام دانشگاه سراسری معمولا از اواسط بهمن ماه تا اوایل اسفند ماه ادامه دارد.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه سراسری
شرایط ثبت نام دانشگاه سراسری
شرایط ثبت نام دانشگاه سراسری مجموعه ای از قواعد و قوانینی است که هر داوطلبی مستلزم به رعایت آن ها می باشد. به طور مثال داشتن گواهی دیپلم نظام قدیم یا جدید و گواهی پیش دانشگاهی جهت ثبت نام ضروری می باشد، دانش آموزانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند حتما باید تا پایان شهریور مدرک خود را دریافت کنند. در مورد افردای که مقطع تحصیلی خود را به پایان رسانده اند و اکنون قصد ادامه تحصیل و شرکت در آزمون را دارند ارائه مدرک تا ۳۱ شهریور الزامی است. داوطلبانی که دیپلم نظام جدید دارند تا پایان مرداد ماه مهلت ارائه مدارک را دارند. داوطلبی که سال گذشته آزمون داده است و در دانشگاه های غیر روزانه پذیرش شده است، بدون انصراف از دانشگاه فعلی می تواند در آزمون سراسری مجددا شرکت کند، اینها نمونه هایی از شرایط ثبت نام دانشگاه سراسری می باشند .
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری
مدارک ثبت نام دانشگاه سراسری
مدارک ثبت نام دانشگاه سراسری مواردی است که ابتدا جهت ثبت نام اینترنتی و سپس برای ثبت نام حضوری الزامی است. اصل گواهی پایان دوره دیپلم نظام جدید متوسطه. اصل شناسنامه و دو کپی از کل صفحات، ارائه مدرک معافیت دائم، موقت و گواهی که وضعیت نظام وظیفه داوطلبان را مشخص کند. برای کارمندان نیز اصل مدرک مرخصی سالانه و یا تعهد نامه ای که موافقت بی قید و شرط سازمان مربوطه را برای تحصیل کارمند خود مشخص کند الزامی است. این ها برخی از مدارکی بودند که جهت استخدام حضوری باید داوطلب ارائه دهد. اما برای ثبت نام اینترنتی بهتر است این مدارک را تهیه نموده، سپس اقدام به ثبت نام کنید. تصویر کامل و واضح با زمینه سفید از کارت ملی، تصویر از صفحه اول و صفحه سوم شناسنامه، تصویر گواهی پیش دانشگاهی و دیپلم. نمونه هایی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام غیر حضوری می باشند.
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری
امکان ثبت نام دانشگاه سراسری
امکان ثبت نام دانشگاه سراسری برای پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، فنی و حرفه ای و کار و دانش وجود دارد. رقابت در میان داوطلبان این پنج گروه بر سر ثبت نام در دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس و خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور است. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم یا جدید هستند می توانند برای رشته های با کنکور و یا بدون کنکور دانشگاه سراسری شرکت کنند. رشته های با کنکور که پس از اعلام نتایج با توجه به رتبه ای که داوطلب در آزمون سراسری کسب کرده است ثبت نام را آغاز میکنند. امکان ثبت نام دانشگاه سراسری برای رشته های بدون کنکور نیز در صورت مجاز بودن سوابق تحصیلی و معدل دیپلم وجود دارد. داوطلبان باید با توجه به سوابق تحصیلی در میان رشته های بدون کنکور کد رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
سوالات متداول
۱٫ زمان و مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری چگونه است؟
زمان و مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری از اواسط بهمن به مدت ۸ روز زمان ثبت نام است، این مهلت معمولا طی دو مرحله و تا اوایل اسفند ماه تمدید می شود.
۲٫ شرایط مهم ثبت نام دانشگاه سراسری چیست؟
شرایط مهم ثبت نام دانشگاه سراسری شرایط عمومی و اختصاصی هستند، مانند نداشتن سابقه شرکت در گروه های مخالف با جمهوری اسلامی یا داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم یا جدید.
۳٫ مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه سراسری چیست؟
مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه سراسری شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل و کپی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، مدرک معافیت دائم، موقت و یا کارت پایان خدمت می باشند..
  ثبت نام دانشگاه سراسری
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه سراسری
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۷:۲۵ توسط:آویژه فن موضوع: نظرات (0)